VIERTONNER WORDT GESPOTEN!

8 april 2023
Met de opbrengsten van de boekverkopen en de in de voorbije jaren gespaarde donaties is een belangrijk doel van de stichting binnen handbereik gekomen: vandaag zijn er concrete afspraken gemaakt met de spuiter over het professioneel laten spuiten van de viertonner! Vanaf 29 april gaat het gebeuren en de hoop is dat de viertonner in de tweede helft van juni gereed zal zijn en er dan weer minstens 30 jaar tegenaan kan.
Op deze website zal het verloop van het spuitwerk gevolgd worden, dus kom regelmatig terug voor een update!

BOEKPRESENTATIE IN HET DAFMUSEUM

28 oktober 2022
In het DAF-museum te Eindhoven vond de presentatie van het boek "DAF YA 4440 / YA 4442 Viertonner" plaats. Aan dit boek is door auteur Raymond van der Wee (tevens oprichter van Stichting UN-viertonner) ruim drie jaar gewerkt. Het eerste exemplaar werd uitgereikt aan oud-staatssecretaris van Defensie mr. Bram Stemerdink, in 1976 verantwoordelijk voor de ondertekening van de eerste overeenkomst tot levering van 4000 YA 4440's.
Dit boek is per direct verkrijgbaar in de webshop, waarbij de opbrengsten van de verkoop voor 100% ten goede komen aan de stichting.

MODELLEN DAF YA 4442 (1:35) TOEGEVOEGD AAN WEBSHOP
(INMIDDELS UITVERKOCHT!)

11 juli 2020

De kwalitatief hoogwaardige die-cast modellen van de DAF YA 4442 die met medewerking van de stichting tot stand zijn gekomen, zijn nu ook via de webshop/donatiepagina te bestellen!

VRIJWILLIGER IN ACTIE

4 juli 2020

Wat is het toch fantastisch als zich iemand uit het niets aanmeldt als vrijwilliger en aanbiedt om je te helpen met klusjes zoals het eens goed wassen van de viertonner. Marco wilde graag iets voor de stichting doen in plaats van een donatie over te maken en dat aanbod wordt zeer gewaardeerd! Samen hebben we de viertonner maar eens goed in het sop gezet en vertroeteld, alles op gepaste afstand natuurlijk. Nu is hij er weer helemaal klaar voor als er weer een beroep op de stichting wordt gedaan.

UITGIFTE MODELLEN IN OIRSCHOT

21 mei 2020

Vandaag, ondanks alle afzeggingen door de coronacrisis en na een moeizame start (letterlijk!), toch zomaar een inzet gehad!

Een deel van de modellen van de DAF YA 4442 in 1:35 zijn in Oirschot door initiatiefnemer Robert van Raamsdonk overgedragen aan de gelukkige kopers, alles keurig op anderhalve meter afstand. De viertonner in 1:1 mocht daar natuurlijk niet aan ontbreken! Zowel het grote 'model' als de kleine modellen konden zo uitgebreid worden bewonderd.